tisdag, april 08, 2008

Alla kan gå på Grand

En gång för länge sen var jag på studentspex. Leonardo da Vinci hette det,man sålde dessutom en tidning som hette "Samernas Värld, med stulen/lånad logga från Damernas Värld. En av de egenhändigt ritade annonserna visade U 137 på trappan till Grand Hotell i Lund med blogginläggets titel.
Jag har gått förbi Grand några gånger, jag är inte i Lund så där jätteofta. Anledningen att jag var där nu var att Hemslöjdsföreningen i Skåne hade ordnat hemslöjds kväll eller vad man vill kalla det.
Matsedeln hade små halvfyllda cirklar ungefär som på systembolaget fast här talade de om hur mättande rätten var. Tänk dig samma sak överfört till bolagets katalog, en kvarts fylld cirkel betyder salongsberusad, halvfull halvpackad osv... Jag föll för stora räkmackan 145 kronor och värd varenda öre. En liten brödskiva gömmer sig under säkert vad som från början var 1 kg räkor som handskalats, ett kokt ägg och bara så där lite lagom majonäs. På bilden är den något nallad av...och så lite veteöl till.

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger Ilva said...

Just sånt öl dricker vi hela somrarna!

8:08 fm  
Blogger Viktoria said...

Kära du, så liten världen är! Jag är med i en bokcirkel (typ mitt enda sociala engagemang) och vi satt på Grand i måndags. "Men alla som är här är kvinnor!" utbrast jag efter att ha tittat mej omkring. Och sen såg vi att flera stickade (eller nåt) och vi tyckte det var mycket underligt. Så du var en av dom (underliga?)! Haha - det hade varit roligt att se dej. Jag satt precis till vänster om ingången.

9:18 fm  
Blogger Karin said...

Haha Du måste ha sett mig för jag satt som första person i öppningen mot baren. Jag har rakt hår och glasögon numera och ser väldigt annorlunda ut mot förr, jag har slutat reagera när jag går förbi spegeln men när jag träffar folk som jag inte sett på ett tag blir jag påmind om förändringen

7:33 em  
Blogger Viktoria said...

Då måste vi suttit nära varandra! Jag såg dej inte. Själv ser jag ut som skrutt, trött och mager. (Jag lider inte av nån sjukdom; det kanske lät så. Jag är bara liksom trött och schleten.).

11:06 fm  
Blogger Annika Z said...

Hej Karin. Vad fantastiskt roligt att du uppskattar Grand Hotel och att du gillar vår Grandiosa räksmörgås. Snygg bild och bra reklam för oss ;-)
Vi tycker det är riktigt roligt att hemslöjdsträffarna anordnas i barmiljö och vi ser fram emot att se er som våra gäster snart igen.
Varma hälsningar, Annika Zimmerman, Försäljningschef, Grand Hotel & Hotel Lundia

4:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home