söndag, juni 24, 2007

Om utegrisar och lamm

När jag åker hem till mina föräldrar brukar jag få välja vad vi skall äta... jag brukar välja grillat lamm så när mamma ringde i förra veckan och frågade om jag ville ha grillat lamm på midsommarafton visste vi båda att det var en retorisk fråga. Vad som förvånade mig var fortsättningen: "- Vi skall åka och hämta lamm som vi beställt på dan"
De har i många år beställt lamm från Haväng och jag vet att det då hör till att de på något sätt slarvat bort beställningen så de har nästan alltid fått åka hem utan lamm så jag tyckte det var lite vågat av henne.
Nu visade det sig att Grisköttsleverantören även hade lamm och det fanns där när vi kom. Jag köpte dessutom en förpackning ölkorv som jag gillade, den är väldigt rökt, lite ladugårddörr, men det gillar jag!
Jag skulle fota smågrisarna men eftersom midsommarvädret var som det var så ville inga smågrisar gå ut så ni får hålla tillgodo med länken ovan. Jag har skrivit om Lillehems grisar innan då de hade besök av vildsvinshannen.

Etiketter: , , ,