lördag, juli 29, 2006

Olja och vinäger

Så kom det en bild på peston till slut. Jag har bara en liten frys dvs halv frys/ halv kyl och det är nog ganska bra för annars skulle jag kunna bunkra upp hur mycket som helst.
Jag var på stan igår och hittade en ny affär som hette Oil and Vinegar och som sålde just det tillsammans med lite kryddor, pasta, senap etc. man kunde köpa en flaska och så tappade de upp den olja du ville i den eller så köpte du av det färdigförpackade. Jag handlade ingenting, kände mig lite tveksam till konseptet, dessutom ligger min tandläkare snett över gatan och jag vet att jag kommer att få lägga åtskilliga tusenlappar där den här månaden. Om det är någon som är intresserad så ligger butiken på Baltzarsgatan, nästan i hörnan av Kalendegatan.
Förutom att jag frossar i frukt just nu så testade jag ett recept från Buffé. Det var en bulgursallad med kräftstjärtar och rökt lax och eftersom det är typisk Karinmat smakade det bra men jag skall äta andra hälften i morgon och då tänkte jag ta fetaost istället för lax.
Jag köpte en ny chiliolja i veckan, märket heter SpiZe och den är det tjong i vill jag lova.
Sen har jag åter till kattens glädje tunna skivor av rökt skinka, han skall ha det på morgonen och det är ganska viktigt med märket, han äter inte COOP och jag äter inte Eldorado så de sorterna undviker vi. Han tigger verkligen på morgonen och jag tycker det är ganska kul för det är i övrigt bara kattmat som gäller.
Jag sover ganska dåligt pga värmen så jag brukar lägga mig en stund på eftermiddagen och då går han också till kylskåpet när jag går upp igen. Snacka om att inte ha koll på läget

Etiketter: , , ,