onsdag, juli 19, 2006

Iskaffe

Det finns en sak som jag är riktigt dålig på och det är att brygga kaffe hemma, eftersom jag knappt dricker kaffe här har det att göra med att jag aldrig vet hur jag skall dosera kaffet.
Jag tror jag har berättat innan om min kärlek för iste, vi pratar inte om denna söta dryck på flaska utan kallt te med massor av citron och is som man får söta själv.
Eftersom de inte kommit på att servera detta ännu på Espresso House dricker jag iskaffe som inte är dumt heller, och idag gjorde jag det hemma också, jag tog:

2 dl lättmjölk
1,5 dl kallt kaffe, detta är med min bryggteknik och dosering, prova dig fram
1 msk socker
massor av is

På E.H. kan man också få den smaksatt med tex choklad, det är gott men det finns en risk att det kan bli lite sliskigt om det blir för mycket

Kallt och läskande

Etiketter: