onsdag, juli 26, 2006

Kristianstadtips

Om du har vägarna förbi Kristianstad kan jag lämna 2 tips. Det ena är en liten affär som heter Boutique Provence och ligger på Östra Storgatan 41. Det är en av gågatorna. De har riktig provencalsk keramik tex har de lökgömmor där det är 3 våningar, den undre för vanlig lök, mellanvåningen för scalottenlök och översta för vitlök, de har salladsskålar med vitlöksrivare i bottnen mm mm. Det finns både mat och bordsortimentet och ett bad och välbefinnande sortiment.
Det andra tipset är saluhallen eller det som var tänkt att bli en saluhall, ligger bredvid busstorget på andra sidan Konsum. Den enda affären som finns kvar sen det var en saluhall tror jag är en slags livsmedelsaffär som säljer det mesta i lösvikt, förutom te och torkad frukt etc har de olika rissorter, dinkelprodukter annorlunda pastasorter typ dinkel eller sojapasta. Den här gången köpte jag Himalayasalt som var så vackert rosaskimrande och fanns förutom 3 malninggrader i bitar och även som ljuslyktor.

Sen fick jag se att idag är det en månad kvar till en av mina favorit"affärer" öppnar, nämligen Bondens egen marknad. Här i Malmö håller de till på Drottningtorget där det även finns ett litet café som serverar Malmös godaste glass enligt test i SVD.
På bondens marknad skall jag köpa Boels blå, en jättegod grönmögelost, honung, bröd från Röstånga, äpplen ( Discovery är min favorit ) Amandinepotatis, prydnadspumpor och grönsaker. Dessutom tänker jag testa någon av Glorias inläggningar i år.
Bor du inte i Malmö kolla in deras hemsida för det finns på flera platser i Sverige

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Anne said...

Hej!

Nu har alla resultat kommit in i Cyberkocken, och vinnaren är utsedd. Kolla här:

http://annesmat.blogspot.com/2006/07/cyberkocken-4-vinnaren-r-utsedd.html


Tack för att du var med och lekte! :)

Anne

8:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home