måndag, januari 26, 2009

Tagliatelle med zucchini och salamikrisp


Detta var från början ett Testpanel recept från Buffé. Det var framförallt Salamikrispen jag föll för och de var väldigt goda, däremot hade jag föredragit röd pesto framför tapenade tror jag. Jag kom ihåg att skriva upp kronärtskockor på inköpslistan, kom ihåg att ta den med sig till affären men sen brast det någonstans...
Jag köper små zucchini på Abdos som är lite fastare och inte har så stor kärndel i sig. Dessutom håller de längre då jag kan förvara dem hela i kylen och inte ta bitar av dem som jag tvingas göra med de större varianterna.

Tagliatelle med zucchini och salamikrisp

ca 40 g riktig salami, tunna skivor
2 "arabiska" zucchini eller 1 mindre vanlig
olja till stekning
4 nystan tagliatelle
7 cocktailtomater
3 msk tapenade

Strimla salamin och stek dem krispiga i en teflonpanna, tag upp och lägg på en bit hushållspapper.
Tillsätt lite olja i pannan och stek zuccinin i skivor. Låt tomaterna steka med mot slutet.
Koka under tiden tagliatellen i saltat vatten. Häll av vattnet och blanda med grönsakerna och tapenaden.
Strö salmikrispen över vid serveringen.

1 Comments:

Blogger Caroline said...

Ser härligt mumsigt ut! Ha en bra dag! Hälsningar
http://systrarnayster.blogg.se

12:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home