fredag, januari 09, 2009

I want it all!


Jag har prenumererat på Allt om Mat under hösten och tycker att jag inte riktigt hinner med att bekanta mig med ett nummer förrän nästa dimper ner genom brevnedkastet. I senaste numret finns det ett riktigt höjdarreportage enligt min mening ( och det är trots allt min blogg!)Den som heter "Nystart" Just nu har jag bakeoff brödet på jäsning med lite förändringar ...
Efter att i förgår ätit mackor frukost, lunch och kväll tog jag igår tag i lunchen och detta blev det, inspirerat av reportaget.

Kyckling med Mo...Mog..Israelisk couscous och polkabetor 1 portion

I stor polkabeta
lite olivolja
1 dl Israelisk couscous
vatten och salt till kokning
2 tsk olivolja
1 tsk rivet citronskal
2 tsk citronsaft
2 kycklingfiléer skurna i 3 bitar var ( blir till 3 ggr )
olja till stekning, salt och peppar
2 msk av någon salladsfröblandning från ICA
2 salladslökar, skivade
lite ärtskott
1/3 fp salladsblandning av något slag

Skala och dela polkabitan i 16 bitar, rosta i ugnen, 250 grader ca 20 minuter.
koka couscousen i saltat vatten ca 20 minuter enligt förpackningen
Rosta fröblandningen
Stek kycklingen i stekpanna på spisen och krydda den med salt och svartpeppar
Blanda samman olivolja, citronskal och citronsaft och när couscousen är färdigkokt, slå av vattnet och blanda med citrondressingen. Rör även ner rödbetorna.
Lägg upp på tallrik , först salladen, sen couscousen med polkabetorna och sen resten.

2 Comments:

Blogger Viktoria said...

Det där bake-off-brödet hade jag också tänkt testa, ska bli spännande att höra dina synpunkter.

God fortsättning förresten!

8:57 em  
Blogger Linda Gustafsson said...

Hej Karin!

Jag skickar vidare en Award till dig, du hittar den på min blogg http://lindassmultron.blogspot.com/2009/01/lindas-smultron-har-ftt-en-award.html

MVH Linda

10:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home