fredag, januari 16, 2009

Boktips

Jag har ett inte tillräckligt utvecklat intresse för östeuropeisk mat och testat lite polska specialiteter här på bloggen. Nu har jag hittat en i mitt tycke väldigt bra bok ( utan att ha provlagat något ännu ). Boken heter Östeuropas kulinariska hemligheter och är skriven av Dominika Peczynski. Det är lite bloggstuk över den när hon berättar om maten hon är uppvuxen med, fina bilder och lite glamour a la Nigella.
Den är utgiven på Hydra förlag ISBN 978-91-976885-8-1
Jag ser fram emot att nästa gång äta mina augerginer med grapefrukt och dill, testa Sernik och Chlodnik och så lovar jag att bli bättre på att plocka svamp, jag gillar ju faktiskt att göra det!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är jätteförtjust i boken! Fick den i present och läste den från pärm till pärm! Har inte hunnit laga något ur den ännu dock :)

8:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home