torsdag, januari 15, 2009

Frukost på fik

Som dagledig och kvällsarbetande blir utelivet lidande. Jag har dock funnit att det kan ersättas till viss del av kafébesök och att äta frukostbuffé. Systrar och Bröder har en utmärkt sådan, för några veckor sedan besökte jag Simrishamnsgatan 3 eftersom jag fikat där innan och fick veta att frukosten kostade 50 kronor. Nu blev det 60 kronor om man ville ha kaffe latte ( vilket man ju ville). Det hela kändes lite oinspirerat typ handlat lite burkar på Willys, några med lätt torkat innehåll, men det fanns veganprodukter om man gillar sånt och så fanns det Nutella. Det är en sån där produkt som jag tycker det är pinsamt att jag gillar, jag köpte faktiskt den första burken i våras för att fylla macroner med.(I Mont Martre kan man få sina crepes med nutella...fast jag brukar ta Cointreau och socker)
Efter det besöket (Simrishamnsgatan alltså) gick jag till affären, inhandlade en burk Nutella och bestämde mig för att i fortsättningen skulle frukost bli på Lilla Kafferosteriet, så när strömmen bröts i tisdags pga elarbete kände jag att det var dags...De har förutom fantastiskt gott kaffe, en liten med utsökt frukostbuffé, skinkan är fantastisk god, marmelad från Olof Viktors, lite grönsaker, korv, ost och väldigt gott bröd allt för 65 kronor.
Jag åt faktiskt frukost ute i söndags också eller lite förmiddagsfika. Jag var på IKEA och handlade och passade på att ta deras frukost för 10 kronor. Ett litet paket med 1 riktig skinkskiva, 2 prickig korv och en slags skiva smältost, 2 bitar torrt bröd, 1 fp bregott eller liknande, 3 gurkskivor och kaffe eller te. Normalpriset för kaffe är just 10 kronor och sett ur den synvinkeln var det värt pengarna.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

har du prvat frukosten på bakverket? helt underbart gott bröd och riktiga pålägg.

8:26 em  
Blogger Karin said...

inte ännu...

1:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home