söndag, januari 20, 2008

Spättarullader med rökt lax

Titta noga på bilden det är inte ofta du ser en tallrik med gurka, tomat och kokt potatis på den här bloggen!!
Strunt i dem det var vad som fanns hemma, levererat från Mossagården alltsammans.
Fisken är inspirerade av ett recept i senaste Buffé. Jag skippade såsen, jag är tjejen som hade lappar till skolmaten när jag var liten där det stod "Karin äter inte sås"
Fisken är jättegod och så enkel att göra.

Spätta rullader med rökt lax 1 p

2 spättafiléer
2 skivor rökt lax
smör till formen
salt och vitpeppar

Lägg en skiva rökt lax på spättafiléerna, rulla ihop och lägg i en smord form. Enligt receptet skall ett smort smörpapper över, jag lade locket på mormors gamla ugnsform. lite salt och vitpeppar. In i ugnen i 175 grader enligt tidningen ca 20 minuter. Jag glömde trycka "on" på min timer. Så tills den är klar

PS. Har ni inte sett Försoning ? Gör det!

Etiketter:

1 Comments:

Blogger natz said...

jag är precis tvärtom, såsen är ju det godaste! :)

10:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home