lördag, januari 19, 2008

Think Pink!

Oj det blev en ovanligt liten bild ( från bokus ) för att vara på den här bloggen. Jag har länge varit intresserad av den här och pga konsumtionsfastan så får jag inte köpa den. Jag har inte heller sett den på bibblan, för det är tydligen fler som vill ha den. Till slut beställde jag den och igår var jag och hämtade den.
Den är helt underbar vare sig man är gay eller inte. Livsbejakande och aptitretande. Underbara bilder gör att man får lust att resa till Thailand, Barcelona, New York eller Indien.
Själv blev jag så inspirerad så att när jag skulle köpa spättafilé idag slank det ner skaldjurspaté, rökta musslor och ostron. Tyvärr får det bli utan champagne ( liten miss där..!)
Spättan hade jag tänkt göra rullader med rökt lax , inspirerad av senaste Buffé.
Jag köpte rökt lax efter jul för ett löjligt lågt pris så just nu känns det som jag lever på Intermezzotoast.
Intermezzo är en bar/café här i Malmö ( Drottningtorget ) där vi har stickkafé ( tisdagar jämna veckor, alla är välkomna! ) De har inte denna toast på menyn men det går bra att få den ändå om man säger till.

Intermezzotoast
2 skivor rostbröd, helst Rasken
lite pesto
1 skiva rökt lax
ca 1/4 mozzarella i skivor

Bred pesto på ena brödskivan, lägg på lax, mozzarella över, nästa brödskiva och sen en stund i ett toastjärn

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger annamaria said...

Synd att man har så långt till Malmö....trevligt med stickkafé. Toasten låter gudomlig....

7:04 em  
Blogger Karin said...

Stickkaféer sprider sig gå in och kolla på sticka.org så kan du säkert hitta ett nära dig

3:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home