torsdag, januari 17, 2008

Zucchinikaka och muffins

Hos Brazilian Linda är det dags för lördagsgodis igen och temat är zucchini. Jag tänkte ta tillfället i akt att efterlysa en "ostkaka" på zucchini som jag blivit bjuden på en gång i alltför mätt tillstånd för att uppskatta den till fullo.
Det var typ en äggstanning med riven zucchini och mandel tror jag.
När jag ändå är på gång och efterlyser recept vill jag ha tag i ett recept på banan och blåbärsmuffins och apelsin och tranbärsmuffins. dessa fanns i ett stort muffinsreportage i AoM skrivet av några svenskor som bodde i Kanada. 10 år sen kanske??....

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har ett superenkelt recept på zucchiniostkaka. Receptet kommer från en kokbok med mat från Blekinge. "Kulinariska äventyr i Blekinge"??? (minns inte titeln). Kan kolla upp receptet om du är intresserad. Är lite nyfiken på din konsumtionsfasta. Det låter spännande. Vad innebär det. Kan du inte blogga lite om det.
hälsningar Anna (som är inne här och gluttar ibland).

10:02 fm  
Blogger Viktoria said...

Jag har också ett gammalt recept (från en ex-pojkväns mamma som är hushållslärarinna). Har aldrig testat det, men det smakade gott minns jag. Hör av dej om du är intresserad.

3:04 em  
Blogger Karin said...

Jag har varit och kollat i den blekingska boken, det finns antagligen inte två...och den kakan är det kokt zucchini i men jag kan komma ihåg det rivna bitarna med lite grönt i.
Låter det som den kakan du har recept på Viktoria så är jag intresserad

4:29 em  
Blogger Åsa said...

Kolla biblioteket efter Allt om mats datakokbok! En CD-ROM med komplett register över alla deras recept. Uppdateras varje år. Kanske har de inte den senaste på biblioteket men det var ju några år sedan och de har recept från 1970! :) Annars kan man ju alltid sitta och bläddra igenom tidningarna... ;)

Ska bli spännande och se på lördag vad det blir till slut med zucchinibaket :) Gnuggar själv bakknölarna här och hoppas jag ska komma fram med något lördagsgodis.

10:25 em  
Blogger Viktoria said...

Är det försent med receptet på zucchinikaka? Jag kopierade det på jobbet idag, men vet faktiskt inte vad du heter i efternamn... (Jag tänker febrilt - visst har jag sett efternamnet nånstans, men kommer inte ihåg.)

5:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home