lördag, juni 30, 2007

A. C. Perch´s Thehandel

Grundad 1835 och kunglig hovleverantör, Perch´s thehandel ligger på Kronprinsens gade 5 vilket är en tvärgata 2 kvarter bakom Illum´s "vanliga" varuhus ( dvs ej bolighuset ) Det finns även en thesalong numera. Man blandar te på beställning och använder dessa fantastiska gamla vågar och små vikter som man slänger hit och dit ( känns det som i alla fall ) när det är rusning i affären. Jag får här min Tante Perch blandad.
Jag köpte även en strut med the till iste. Den innehäll en blandning av grönt och svart the och frukter bla ananas, blandningen gör att man inte behöver ha så mycket socker i.
Eftersom jag gillar iste, och jag menar riktigt iste inte den sliskiga dryck man köper på flaska i Sverige. På varje diner i USA kan man få kallt te med is och citron som man själv får söta, varför inte i Sverige?

Här har jag blandat lite myntablad i, vilket stod på struten, ger inte så mycket smak men ser trevligt ut. Och teblandningen gav en lite fruktig smak. Skall dock låta den dra lite kortare tid nästa gång.

Om man handlar blir man bjuden på en karamell från en stor plåtburk!

Etiketter: , ,