onsdag, juli 05, 2006

Strypa prästen

Så hette pastasorten jag åt till lunch idag på en liten restaurang bakom teatern, jag vet inte vad restaurangen heter men om man går in i gången vid Systrar och bröder där man för övrigt gärna kan äta frukost så ligger den i en källarlokal. Jag åt a la boscaiola, med salami och svamp och min väninna åt med blandade grönsaker, maten var jättegod men vi saknade nån form av sallad till, de hade dessutom lite pasta, glass etc att sälja så jag köpte cantuccini och har kommit fram till att jag skall alltid baka mina egna i fortsättningen.
Efter grekisk sallad nu ikväll har jag ätit basilikaglass och jordgubbssorbet och några skorpor. Skall åka bort i helgen så försöker äta ur kylen. Har fått i uppdrag att fixa såser till grillat, funderar på jordgubbssalsa och något mer. Imorgon blir det stranden igen och så skall jag förhoppningsvis få reda på när jag får spisen installerad, jag gör listor i huvudet över vad jag skall laga och baka...

Etiketter: