fredag, juni 16, 2006

jordgubbar och pistage

Nej det är inte smaken på glassen jag åt idag utan min picnicmat. Det har blivit mycket av matsäcksmat den här veckan och igår var jag bara så trött att jag stannade vid konsum på väg till Ribban och köpte just detta!
Jag älskar jordgubbar och föredrar dem på italienskt vis ( jag har fått dem så vid flertal tillfällen i Italien ) med socker och citron eller som sommarlunch med mjölk och knäckebröd med kaviar, det senaste låter kanske lite konstigt men det är nåt med sötma och sälta, mjukt och hårt.
Jag bloggar vid en konstig tid men jag har svårt att sova, har ingen aning om hur det gick i fotbollsmatchen och ärligt talat så bryr jag mig inte.
Ikväll skall jag på konsert i Pildammsparken med en av mina favoriter; Östblocket som spelar balkan och kletzmer. picnic? möjligen lite fetaost och oliver om jag tar vägen förbi Egeisk import, en liten affär som ligger mitt emot Möllans ost. De har också goda fetafyllda chilifrukter i olivolja och så har de enligt min mening, den bästa,phyllodegen