lördag, juni 03, 2006

Thai mat och Magrethe

Thaimat är något jag gillar. Periodvis lagar jag Pad Thai men oftast äter jag den ute.
Här i Malmö har vi en bra thairestaurang på Möllevångstorget som heter Krua Thai. Jag var där på sk. löneöl i torsdags. Nu är inte detta något bra ställe just för öl så vi gick vidare snett över torget till Nyhavn efteråt.
Maten var jättegod, jag åt Satay spett med jordnötssås.
Jordnötter hör inte till mina favoriter men detta var gott och jag vet att jag har lagat jordnötssås gång tidigare till någon nudelrätt, undrar var receptet är?..
Det skall ligga en ny restaurang kvarteret bakom så den får jag undersöka nästa gång för enligt ryktet som nått mig så är den bättre.

Idag efter ridningen kände jag mig euforisk, jag har ridit 1,5 år och hoppning är ganska nytt och idag hoppade vi över 2 hinder efter varandra och det andra i galopp. Självklart behövde detta firas! och med mitt luktsinne förvann tanken på ett glas vin snabbt så jag har köpt mig 3 Magretheskålar, säsongens färger är 50-talspasteller, rosa, grön och ljusblå. Nu skall jag bara ha tag i mixerskålen, men jag tror bara den finns i vitt.
Det är underbart att kunna njuta så här utan en enda kalori...

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Anne said...

Näedå, mixerskålen finns också i pastellfärgerna :)

5:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home