onsdag, maj 20, 2009

Parklunch

Vad vore Malmö utan dess parker. De flesta känner till Pildammsparken men jag föredrar faktiskt Kungsparken och Slottsparken som liksom går in i varandra. De är precis lika nerskitade av fåglar men betydligt lummigare och så flyter kanalen fram genom den. Dessutom finns här den ekologiska trädgården och dess kafé som i år fått ny arrendator; Tareq Taylor som tidigare drivit Trappaner och numera är "känd från TV"

Man hade ett urval av smörrebröd och små baguetter, soppa och kaffebröd. Man har fortfarande morotskaka men numera är den bakad i en rund form. Jag tog ett smörrebröd med stekt inlagd strömming ( fast här nere säger man förstås sill) 40 kronor och en kaffe latte för 30. Innan har man bara kunnat få vanligt bryggkaffe här, men det har liksom varit OK det också! Vanligt kaffe med påtår kostar 25 kronor.
Det är betydligt fler bord i år vilket är trevligt och man kan fortfarande sitta i växthuset vilket ingen gjorde idag.

Utsikt från mitt bord

och rabarberlandet.
Man brukar kunna köpa rabarber i plantskolan som hade lunchstängt mellan 12 och 12.30 liksom plantor att sätta i trädgården eller på balkongen. Linné trädgården som man anlade för några år sen har tagit sig riktigt bra. Man har alltså både blom och grönsaksodlingar här och dessutom små tematrädgårdar.

1 Comments:

Anonymous Anna B said...

Hej Karin! Ser skönt ut, slår mig gärna ner här vid ditt bord i Slottsparken en stund... Brukade promenera här när jag bodde i Malmö, men det var ett tag sedan nu. Tack för påminnelsen!

1:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home