tisdag, maj 19, 2009

Nu har jag fått oväntat besök!!

Och ovälkommet, dessutom känns det väldigt orättvist.
När jag satt och fikade igår och skrev på en lista över vad mina föräldrar skall köpa med sig hem till mig när de snart åker till Frankrike drog jag ut sockerhyllan ( jag har en sån ) för att kolla honungssortimentet.. nej det fanns ingen lavendelhonung...blicken for ner förbi mjölhyllan ner på kattmat och gryn-pasta-bön hyllan längs ner. någonting rörde sig och efter att ha grävt lite hittade jag boven; en påse kikärtor proppfull med flugliknande saker och de små Dj-vlarna har dessutom ätit sig ut genom att göra små hål i den tjocka plasten...
Nu har jag stoppat in det mesta av sakerna, bla hela mjölsamlingen i frysen, jag har ömsom frusit, skållat, krossat, dränkt och förgiftat varenda liten flugliknande sak jag sett.
Jag har insett att alla små svarta saker inte är ohyra, det kan mycket väl vara ett linfrö, ett svart sesamfrö eller sortorenhet i quinoa.
Det som känns så orättvist är att det är inte mer än en månad sen som jag gick igenom hela skafferiet och slängde en del som jag tyckte var för gammalt som härskna solrosfrön.
Detta är inte ett Gevalia moment!

Efter att jag lugnat mig lite, börjat plocka ur frysen och lägga allt det frusna i glasburkar med lite hushållspapper i om det bildas fukt har jag bestämt mig för att på måndag är det dags att åka till IKEA och köpa de utdragbara lådorna som jag egentligen planerat att göra på semestern.
Jag har dessutom slängt de kokta kikärtorna jag hade i frysen och som ursprungligen kom från påsen, det finns trots allt en gräns för vad jag äter också!

1 Comments:

Blogger Viktoria Schiöler said...

Åh. Jag vet precis vilken otäck känsla du har. (Man vill kasta allt!)

11:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home