tisdag, maj 12, 2009

Lunch på Entré


Min kamera håller på att säcka ihop, därav bildkvaliten
Min mobil är inne på lagning för 3:dje gången
Min bil har varit inblandad i datorstölder i Stockholm
Min dator har dåligt minne
Annars mår jag ganska bra. Vi har haft en underbar april i Malmö vilket medfört att syrenerna blommar för fullt nu. Jag dricker fläderblomssaft från förra året, på nåt vis smakar den alltid bäst innan man egentligen har tillgång till den...
Igår hade jag ärenden nere i city och insåg att jag måste nog äta nåt ute till lunch och valde att göra ett besök på Entré och foodcourten, betydligt lugnare än förra gången och min tallrik som ni ser på bilden heter Istanbultallrik, den innehåller betydligt mer än vad som är på bilden i restaurangen, nu är det lite svårt att se...men jag fick från vänster, en rejäl portion bulghur, kokta med buljong och kryddor, kanske 6 små köfte, 1 börek, oklart dock vad som var inbakat i den, 1 vinbladsdolm, 1 falaffel, 0,5 slags grönsaksplätt, sallad ( isberg-majs-kikärtor nån paprikabit, kanske nåt mer..)hommus, cacik och en kall tärnad ratatoulle som heter nåt annat på turkiska, falaffeln och grönsaksplätten var inga höjdare men helhetsintrycket var att det var mycket gott. Priset var 79 kronor inklusive dryck, lite osäker på vilken dryck som ingick bara...vattnet kunde gärna fått vara kallt, men det fanns en rejäl kantin med skuren citron bredvid.
Förutom Istanbultallriken hade man en vegetarisk, en kyckling marrakesh och ytterligare en som jag glömt vad den innehåll.
Man blev dessutom väldigt törstig efteråt!!...
Jag gick dessutom in på Lagerhaus ( som sagt var så finns "alla" kedjor representerade här) och föll för dessa bullformar:

OK! vi gör ett nytt försök:

29 kronor och fanns även som småbrödsformar