tisdag, maj 12, 2009

Snabbmat


I min jakt på mat från danska femina föreslog Luisa ( matskribenten ) spenatsoppa med phylloinbakad fetaost. Jag föll för snabbvarianten:

Köpte färdiga hos Abdos som blev så här bra efter att jag stekt dem i solrosolja. Det funkade inte att pensla och köra dem i ugnen.

Spenatsoppan gjorde jag av fryst färdigstuvad bladspenat ( ett av få halvfabrikat jag gillar) halva paketet fick tina lite medans jag helförlorade ett ägg, sen värmde jag spenaten med extra mjölk, saltade, pepprade och muskotade lite. Pronto!
Ni som inte bor nära en affär med turkiska produkter kan gärna ta och köpa färdig phyllodeg och rulla in fetaost i den, om ni penslar degbladen med olja så går det att grädda i ugnen. Förutom till soppa är det gott som drinktilltugg eller när som helst.

1 Comments:

Blogger Karin said...

Glömde säga att jag tog ett tag med stavmixern i soppan

12:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home