onsdag, maj 13, 2009

Kycklinghjärtan

En del i klimatdebatten är ju att inte slänga mat, en annan kan vara att man använder allt på djuren. På ICA Maxi i VH hittade jag kycklinghjärtan, möra och fina stod det, jag tror en fp kostade en tjuga och eftersom jag gärna äter lever, njure, bräss och säkert skulle sätta i mig en och annan testikel om det var tillagad och har jagat runt efter rökt renhjärta som jag älskar så köpte jag en. Kycklinghjärtan har inte alls den annorlunda smak som inälvsmat har, konsistensen är lite tuggigare och jag skulle kunna tänka mig att den som inte gillar inälvsmat normalt skulle kunna tycka om kycklinghjärtan.

Jag tillagade dem som Lever anglaise med stekt bacon och lök, hoppade på kaprisen ( glömde) och ärligt talat så smakar väl allt bra som man tillagar på det sättet men samtidigt så kamoflerar man inte smaken. Ris och ärtor till och dessutom en rest från i går av Mamma Lattes broccolisallad som jag längtat efter jättelänge.

I Malmö pågår det just nu en stor läkarkonferens så om man skulle bli dålig en kväll på stan ( jag syftar inte på fylla nu ) så sitter det troligen en läkare eller flera vid bordet bredvid. Känns tryggt att veta!
Detta medför annan typ av körningar och man får frågor om bron, pendlingen, hur bostadsmarknaden fungerar, shopping, hur många som bor i Malmö ( måste kolla den!!!) och så får man rekommendera restauranger.
Igår hade jag en körning där de ville bli körda till Möllevångstorget. När vi kom dit ville de att jag skulle rekommendera en restaurang med svensk mat...
This is our best thai restaurant! ( Green Mango)
This is a very authentic vietnamese restaurant! ( Asien )
Here is an italian restaurant ( mama´s )
Det slutade med att de hamnade på "På besök"

Var äter man svensk mat på kvällen i Malmö??

1 Comments:

Anonymous Sven said...

Tja jag skulle nog rekommenderat, Tempo, Metro el. Volym om de ville äta svenskt. För sämre mat hade de kunnat äta på Nyhavn eller Mascot.

8:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home