lördag, maj 16, 2009

Balkongliv

Balkongen börjar bli klar inför sommaren, efter att ha sett en samplantering av en ros och en rosmarinplanta har jag blandat i år.

Det finns förutom timjan, ros och rosmarin tomatplantor, chili, pelargoner, murgröna och ett lager...träd är väl att ta i, men liten kan bli stor.

Jag gillar skyltar med kryddnamn på och vill gärna ha lite olika.

På en av mina favoritbloggar som är lite mer som en inredningstidning; "designspongeonline.com" hittade jag dessa varianter:


Bestickskyltarna görs av Allison Cecil ( Monkeys always look ) och porslinsvarianterna av Esther Coombs. Båda säljer sina grejor på Etsy.

För att återgå till designspongeonline så är det lite allmänt ny design, mycket pappersprodukter, det jag gillar mest är före och efter där läsare skickar in bilder på saker de gjort eller fixat till själva, mycket inspirerande. Sen är det "hemmahos" inslag, oftast hos folk med kreativa yrken som själva berättar om sina hem och sina ugglesamlingar eller annat konstigt som inte platsar i en inredningstidning men som vi alla har.

Nu väntar jag bara på att nån skall ha ett kul förslag vad man kan göra med ett nött balkonggolv...

1 Comments:

Blogger bakmammorna said...

Vilka otroligt fina skyltar! Det är himla kul att ha lite hemmaodling :-)

9:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home