onsdag, april 29, 2009

Chokladnibs förlåt, tips


Det här är den mörka chokladen jag äter för tillfället. För er som är mest intresserad av procenten så är den 60%, jag har egentligen ingen aning om vad nibs består av men det känns som det är knastriga chokladbitar i chokladen. Finns för övrigt en variant av chokladdoppad marsipan med nibs...(Jag åt den för 2 år sen, men den är säkert fortfarande god!)
Det är Anthon Berg, den är rättevisemärkt, den finns i vanliga affären för 7.50 och på ÖB för 5.00 om man köper 2 stycken eller 4 eller 6...8...osv

1 Comments:

Blogger sandos said...

Nibsen hade jag för mig var Kakao. Verkar stämma:

"Cacao Nibs are perfectly roasted cocoa beans separated from their husks and broken into small bits. They are the essence of chocolate. Nibs add crunchiness and subtle chocolate flavor to baked goods and savory dishes. They make a great substitute for roasted nuts or chocolate chips, without added sweetness"

9:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home