söndag, februari 08, 2009

Choklad, choklad, choklad


Jag köpte en ask av COOPs rättvisemärkta choklad till jul och den är helt OK. Någon höjdare är den däremot inte, mitt vanliga klagomål på att kaffepraliner får gärna smaka kaffe etc.
Trots detta kan jag mycket väl tänka mig att köpa den igen, 75 kronor istället för en flaska vin när man går bort eller skall bjuda på något till kaffet efter maten är helt OK.
Ni som följt choklad debatten hos Lisa känner säkert igen resonemanget.
Min favoritchoklad annars är Black and Green Cherry, lite svår att få tag på. Igår köpte jag en sort som heter Divine på Emmaus Björkå. Jag har bara testat mjölkchoklad med kaffe och saknar just det...Kaffe i smaken, dessutom är det nåt annat med den som jag är lite tveksam till, den smakar lite konstigt flottigt på nåt vis...den mörka 70% chokladen har jag inte smakat ännu.
Sen måste jag ju bekänna att min mörka matlagningschoklad kostar 3,33 på Adbos eller gjorde för jag tror jag tog de sista kakorna för ett par veckor sedan.

1 Comments:

Blogger Malin said...

Jag säger bara Lindts med havssalt. Beroendeframkallande!
http://www.chocablog.com/reviews/lindt-excellence-sea-salt/

10:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home