torsdag, augusti 07, 2008

Wind´s restaurang

Förr sprang lag på alla möjliga ställen och åt när jag var i Köpenhamn, numera blir det oftast smörrebröd.

Jag brukar gå lite på smågatorna vid sidan av Ströget och det var så jag hittade Wind´s. Har varit lite omskriven i dansk press för sin retro känsla och det var lite som att ta några år tillbaka när man gick ner i källaren. Mycket att välja på själv tog jag en i mitt tycke klassisk rostbiffs smörrebröd som tillsammans med en öl gick på 97 danska kronor. Man slog ett slag för att prova olika snapsar, men även om jag gärna dricker en snaps då och då ( Läs varenda gång jag är hemma hos mina föräldrar ) så betalar jag inte restaurangpriser för dem.

Wind´s restaurang ligger på Skindergade 36, enklast är att titta efter La Glace när man går på Ströget och sen höja blicken lite.
Del av inredningen, för alla som tycker det är tråkigt att fritera krustader, den här gör jobbet dubbelt så snabbt!

Etiketter: ,