måndag, juli 28, 2008

Falsk Matematik

Jag har varit i Sölvesborg på långhelg. Ätit gott, druckit gott, solat, fikat, shoppat och glatts åt vilka fina planteringar Sölvesborg kan visa upp nuför tiden. Tyvärr har jag inga bilder på dem men åk gärna in om ni har vägarna förbi. Något som skiljer sig från när jag bodde där är hamnkvarteren. Nu är det bostäder och strandpromenad och en glassbåt!! Egentligen är det nog lika gärna en sillbåt. Ligger nere i hamnen, åk dit också! Mina brorsbarn tjatade hela torsdagen om glassbåten och med löfte om glass svepte de raskt i sig det sista av maten och satte in tallrikarna i diskmaskinen ( att vi fick diska om dem dan efter är en annan historia...) Att matematikkunskaperna skall vara dåliga har jag hört talas om men när det är till min fördel...
På glassbåten i Sölvesborg får man 2 ( två! ) kulor glass när man beställer 1!
På fredagen blir det ännu bättre! På Stortorget i Kristiansstad beställer jag en kula och får 4!! ( fyra!!)

Etiketter: