lördag, juli 12, 2008

Perch´s tea room

Perch´s thehandel har jag skrivit om innan. Ovanpå affären har man för inte så länge sen ( jämfört med hur länge affären funnits ) öppnat en the salong som jag tänkt besöka sen länge och eftersom det var min födelsedag valde jag kakan som för dagen bestod av en tarte med hallon och rabarber serverad med vaniljglass

Som synes var det väldigt tomt där. Kakan och en kanna the som bryggdes efter konstens alla regler kostade 125 DK vilket är mycket men det var väldigt gott och det var väldigt rofyllt att sitta där. man fick välja mellan 125 sorters the, jag valde en Darjeeling organic. Det fanns lite olika varianter på menyn som scones, snittar och petit four. Dessutom serverade man crèmant och isthe och jag tar för givet att det är riktigt isthe.
Det fanns en liten affär i foajen, men jag tycker att man skall gå ner till "riktiga" affären och köpa sitt the där för att uppleva inredningen och atmosfären och för att få en hård karamell!
Ligger på Kronprinsens gade 5 vilket är andra tvärgatan bakom Illum

Etiketter: ,