fredag, juli 11, 2008

Alla går till Ebbas fik

utom jag som fick stå utanför och sukta för att det var stängt på söndagen. Ebbas Fik ligger i Helsingborg en gata upp från resecentrum och är inrett i 50-talsstil. Jag fick nöja mig med att titta genom fönstret. En kompis som varit där en annan veckodag berättade att det ser litet ut utifrån men öppnar sig bakåt med en "american diner" avdelning och sen fanns det en uteservering med träbord med spjälor och stolar med lindade plastband. Enligt henne var både kaffet och mackorna goda och vi skall åka tillbaka på våra sommarkort och fika innan 15 augusti. Genom fönstret ser jag att man kan få Radiokaka, något som man blir lätt nostalgisk över, ett tag hade Delicato det i sitt sortiment fast jag tror det gick under "ischoklad". Det kanske blev för mycket fibrer med kexen...
Har du inte möjlighet att åka till Ebba så kan du hälsa på hos Frun på gården som gör sin egen!

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Blogger Anna-Eva said...

Ja, det är trevligt på Ebbas fik men de har slutat med min favvotårta så nu kommer jag mer sällan. Deras varma mackor går inte heller av för hackor men se till att vara ordentligt hungrig för de är gjorda av två skivor landgångsbröd :)

3:10 fm  
Blogger Karin said...

Tack för varningen. Jag hade räknat med att få ner lite radiokaka också!

9:23 em  
Anonymous Anonym said...

Mackorna är som Anna-Eva skrev underbara... deras bakade potatis är sådär... Kaksortimentet är stort och även i portionsstorlek :)

I Helsingborg har vi inget resecentrum, men vi har något som kallas för Knutpunkten :D

Kramis!

8:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home