onsdag, juli 09, 2008

Papas bravas

Camilla Plum lagar Papas bravas vilket kan sägas vara en slags spansk potatis. Gott som det är eller till grillat kött.
Passa på när det finns små kokta färskpotatisar över, eller koka några extra.
Jag hade en bit salami, en sort med mycket paprika i som jag använde, annars föreslår hon choritzo ( och hon menar inte Scans kryddiga korvvariant...)

Här är min lätt förvanskade variant som jag åt med tzatziki och russinoliver ( som jag åt till all mat förra veckan...)

Skär några skivor salami i strimlor.
Stek dem i lite olivolja, tag upp dem.
Tillsätt en vitlöksklyfta, riven, pressad, skivad
lite chiliflingor
lite spiskummin
lite färsk mejram eller annan örtkrydda
lite paprikapulver
Fräs detta och tillsätt ev mer olivolja om det behövs.
Tillsätt potatisarna, 6 stycken kanske och stek dem i kryddorna tills de blir genomvarma.
Tillsätt lite sherryvinäger eller balsam och lite socker, låt koka in
Lägg tillbaka korven tillsammans med lite skivad salladslök och strimlad chili.
Låt det bli varmt
Salta!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det där verkar jättegott!

9:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home