torsdag, juli 03, 2008

Christine Ferber

I kvarteren kring hallarna finns det en mängd affärer som säljer köksutrustning ( förutom en berömd garnaffär), när jag strosade där hittade jag dessutom en som endast säljer kokböcker Det här är från andra våningen. Jag hittade vad jag sökte. Jag ville ha en bok av Christine Ferber som man kanske kan kalla marmeladdrottning??
Det här är inte den "stora" boken med 70 recept på sylt och marmelad utan en ny där hon ger några recept på sylt och sen kombinerar det med traditionella recept från Alsace. Ofta ingår sylt eller så skall man servera det till. Boken är illustrerad med fina teckningar!
Syltburken köpte jag på Le grand Epicerie, mataffären som hör ihop med Le Bon Marche ( där även den berömda garnaffären har en liten affär ) Jag tog hallon- viol för även om jag gillar att koka sylt så kommer jag aldrig att plocka violer. Marmeladen är passerad så det är inga kärnor och sen har den en ton av viol.
Adressen till bokhandeln är 90 Rue Montmartre. De har fina smycken också, i form av matvaror förstås!

Etiketter: , , , ,