måndag, juli 07, 2008

Tambour

Tambour ligger på Rue Montmartre som så mycket annat. Restaurangen ligger på den gatsnutt som är gågata vilket är trevligt då man kan sitta ute också. Inredningen är helt sanslös, metrokaklade toaletter bakom en skylt där det står att här slutar turistzonen. Loppisfynd och massor av skyltar. Det ger ett intryck av att vara bara hopplockat.Det är ett trevligt och lättsamt ställe med skämtsam personal, om jag var i Paris med barn skulle jag gå hit och äta. Maten är vanlig fransk mat, jag äter bräserade lammskankar och dricker vin till som man kan beställa per glas, flaska eller så får man flaskan och dricker så mycket man vill och betalar för det. De är väldigt generösa i bedömningen över hur mycket man druckit...
Jag är faktiskt tillbaks en gång till, jag var sugen på njurar i senapssås, men det hade de inte den dagen så jag åt ankbröst och så bestämde jag mig för att ta en efterrätt. Observera att det står Créme bruleé på tavlan som jag fick till bordet
men jag tog chokladtårtan.
Lätt som ett moln, ett chokladmoln

Etiketter: