söndag, juli 13, 2008

Café Panique

Ännu ett tips från Clothildes lilla bok. Odile Guyader som syns till höger på bilden är självlärd kock och driver denna restaurand som Clothilde kallar för "neo bistro" som står för lite nytänkande bistro. Restaurangen ligger i en gammal verkstad med enorm takhöjd och en halv övervåning över restaurangdelen som är öppen och där jobbar 3 personer och då sköter man disken också. Man äter meny och har 3 * 5 rätter att välja på. 32 euro. Maten är väldigt lätt, det är mycket grönsaker och örter som smaksättning. Jag väljer sparris som förrätt, kalvkotlett till varmrätt och som efterrätt tar jag orange aubergine för det har jag aldrig hört talas om. Det har jag fortfarande inte för det var en tartlett med aubergine med en mandelkrämsfyllning och socker och apelsinsirap. Låter väldigt konstigt men var väldigt gott.
Jag tror att det gröna ovanpå är något slags sockerstekta basilikablad. Maten kändes väldigt lätt och man kunde utan vidare äta 3 rätter och inte känna sig obehagligt mätt. Stället ligger väldigt undanskymt på 12 Rue des Messageries i 10 arr.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Underbart tips om både restaurang och bok. Tack!

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home