måndag, juni 16, 2008

Blomsterfestival

Det har varit blomsterfestival i Pildamsparken i dagarna tre. Temat i år skulle vara ekologi. Jag kan ju säga att av det märktes inte mycket. Det hela har utvecklats till att en del blomsterhandlare har försäljning och så har man skapat lite balkonger Den här varianten visar på ett bra sätt hur man kan förvara vinterdäcken. Nästa två ser väl lite mer normala ut

Själv kom jag hem med denna ljuvliga blombukett och jag vågar nog påstå att det är det närmsta en brudbukett jag kommer...
mannen i mitt liv blev lite misstänksam
Den är gjord av Jenny Strands blomsterhandel som finns i Oxie. Det är en skola också och väl värd ett besök om man är i närheten för miljön är underbar. De sålde snittblommor för 5 kronor styck, så min fina bukett gick på 155 kronor.
Det gick bra att fika också. Systrar och Bröder hade ett tält men eftersom jag just kom från deras frukostbord avstod jag. Frukost på Systrar och bröder är trevligt. Det är frukost och inte brunch det handlar om. 70 kronor.

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag läser din blogg med stor behållning och länkar även till den på min blogg. Hade själv tänkt besöka Trädgårdsfesten i Malmö, men hann inte. Om du är intresserad av ekologi kan jag tipsa dig om en fantastisk festival i höst: Mossagårdsfestivalen! Den äger rum den 1 - 3 aug och allt kommer att vara i ekologins anda, med fantastiska artister också! Tipsa gärna andra du känner om den!
Mer info hittar du på Mossagårdens hemsida.

3:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home