torsdag, maj 29, 2008

Fältryttartävlingar på Ribban

I söndags var det en härlig dag och jag tog en cykeltur till loppisen på Drottningtorget och sen vidare ner i Västra hamnen där EH tyckte att två personer var lagom personalstyrka en solig och varm söndagmorgon när det arrangeras världscuptävlan i Fältritt precis bredvid... Själva tävlingen har 3 tävlingsmoment; dressyr, banhoppning och så hinderbana. Det var massor med folk för det är kul att titta på när det var 5:te minut kommer en ryttare förbi där du står. Hindrena är annorlunda, det är skånelängor, trappor som hästen skall upp för mm. Ärligt talat så rör man på sig inom området.
Det var som en förövning till Malmöfestivalen med olika matstånd och annan försäljning. Bla detta som sålde lösgodis:
det är svårt att se vad det står på skyltarna men hjortpenis är ett ganska bra exempel på urvalet...kanske nånting att sätta upp på listan över fem saker att äta innan man dör som Lisa efterlyser...
Ribban där tävlingen hölls är en underbar del av Malmö, det är ganska fantastiskt för en så pass stor stad att ha stranden nästan mitt inne i stan och här rör sig folk jämt, inte minst på sommaren. Att gå på ridtävlingar här nere skall jag göra fler gånger,men nästa gång skall jag ta matsäck med mig. Jag fick till slut en Caffe latte från en sån där liten bil med kaffemaskin där bak.

Etiketter: ,