onsdag, maj 21, 2008

Feta makes the world go around...

Det verkar som jag strött fetaost på det mesta sista veckan Köttfärsbiffar med ajvar och basilika
Ugnslax med smulad feta och kapris, troligen min laxfavorit Här var det ett litet snabbfräs idag, sparris, salladslök och färdigkokta jätteräkor av märket Rasco, smakar absolut ingenting trots att jag här försökte marinera dem i citron och chiliolja. Egentligen är det lika gott åt mig när jag inte köper de ekologiska jätteräkorna! Fetaost och lite grönt Här skulle jag testa att steka en annan grekisk ost som heter något typ "Saganaki" Gick inget vidare. Osten satte sig fast i stekpannan trots mycket smör och smälte och när jag fick upp ostbitarna utan stekskorpa tyckte jag att de var så fettiga så jag lade dem på hushållspapper för att det skulle suga åt sig lite fett och då fastnade hälften av osten i pappret!!!! Osten var ingen höjdare att äta som den var heller. Tacka vet jag fetaost!
I övrigt är det stekt lax och stuvad spenat som är en av få saker jag köper färdigt, allra helst bladspenatvarianten.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger S... said...

Hej! Hittade hit genom en annan blogg...och kunde inte låta bli att kommentera. Stek i olja, låt skorpan följa med ur pannan - det ska vara så och pressa en citronklyfta över den stekta osten, skär den i små bitar och ät den direkt. Riktigt gott (dock ganska flottigt) men är man några som delar till förrätt är det gott.

Vill inte verka besserwissig men jag blev själv så sugen på det när jag läste om det på din blogg...

Hälsar S

9:49 em  
Blogger S... said...

Lycka till!

9:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home