lördag, maj 24, 2008

Love, cheese and understanding

Jag önskar jag hade kommit på det själv men det står på ostvagnen som säljer "Boels blå" som jag gillar skarpt. Det var mycket folk, det är lite annorlund mot höstmarknaderna då det finns mer färskt att köpa, men det fanns tomater, champinjoner, bröd, mera ost, sparris, olika köttslag som hjort, gris m fl
och dessutom kunde man köpa fårskinn och ullgarn från Illstorps lustgård som ligger utanför Brösarp nära Christinehof slott och om man åker dit så har de dessutom en örtagård, B & B och en restaurang där du kan få äta köttet. Skinnen kostade från 800 till 1600 beroende på storlek och utseende. Jag tittade på ett för 1600 som var så snyggt med lockar och mörkare toner på ryggen och längst kanterna.

Jag skulle inte ha något emot att ha ett par skinn och lägga så där snyggt i en korgstol men jag inser att det finns en annan liten herre i det här huset som skulle uppskatta det också och det är troligen lite svårt att få bort katthår från en fäll

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Jag var där och handlade, det går liksom inte att låta bli. Det blev både kött från Lillehems utegrisar (jordens godaste fläskkött), kryddsås och sen två härvor ullgarn. Riktigt roligt att se, att så många hade hittat dit, för mycket folk, det var det verkligen :o)

8:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home