lördag, mars 22, 2008

Norsk omelett

Påmin kvällspromenad första kvällen blir jag jätteglad för jag har hittat den lokala utomhusmarknaden!!! När jag går dit nästa morgon och kommer lite närmare inser jag att det är ett tivoli. Jag fortsätter min morgonpromenad genom att gå på smågator lite utanför de stora stråken. Jag passerar saluhallen som är stängd, övergiven och förfallen. En liten stund senare ser jag detta: Fantastiska bakverk och när jag tittar närmare på skyltarna ser jag detta:
Är det någon som vet vad bakverket innehåller och hur den fått sitt namn får ni gärna kommentera.

Lite omelett till kaffet?

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Omelette Norvegienne är Glace au four på franksa- ologiskt eller hur :-)

Lykke

1:57 em  
Blogger Karin said...

Glace au four kan detta inte vara men om man spinner vidare på ingredienserna kanske det är en marängbakelse med grädde och i detta fallet jordgubbar

2:09 em  
Blogger Kinna Jonsson said...

Jo, men det ska vara en Glace au Four. Det har jag fått i Paris när jag beställt det som efterrätt.
Vilken härlig resa du verkar ha haft. På Moêt har jag guidat en gång i veckan under 5 säsonger då jag bodde i Paris. Lyckost dig som varit där. =)

11:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home