torsdag, december 20, 2007

Röda rummet

Jag sitter och njuter i mitt nya röda vardagsrum, har försökt ta bilder men de ser väldigt konstiga ut, imorgon skall gardiner upp och jag har börjat min stora utrensningskampanj, bla har jag slängt alla mina Lantliv. Jag bläddrade igenom dem, rev ut en bild på en blus och slängde sedan den också.
Min nya teori är att är jag intresserad av ett recept så borde jag laga det på en gång. Jag skall försöka leva efter den devisen i fortsättningen. Dessutom sade jag nej tack till den kikare (!) som stadsdelen tyckte var en lämplig julklapp till personalen...Sen lade jag den CD-spelare som vi fick för två år sen till Myrorna, jag använde upp batteriet, sen har den legat i ett skåp. Den stegräknare vi fick förra året gick direkt till en kollega. Jag vill inte vara otacksam men varför måste vi hålla på med detta konsumtionsvansinne!?
Nu kommer vi in på vad jag önskar mig i julklapp. Eftersom det finns folk som läser detta som ibland ger mig en julklapp kommer lite tips:
Pink, Peter N:s gay kokbok
Svart gig, Eldkvarns nya liveskiva
Mikael Wiehe och Ebba Forsberg sjunger Bob Dylan
Alison Krauss och Robert Palmers skiva

Etiketter: