söndag, september 02, 2007

Ekorundan: Holma

Holma gård drivs som en stiftelse och där fanns en gårdsbutik med ekologiska varor, man framställde mjöl av borstvete som jag köpte två påsar av. Det var väldigt snyggt och städat här och när jag frågade fick jag veta att det fanns många som hyrde lokaler där, man hade ett kök som lagade vegetarisk mat och att man i folkhögskoleform bedrev utbildning i småskalig ekologisk odling men jag fick inte riktigt klart för mig vem som drev stiftelsen och syftet.
Gårdsbutikerna säljer i stort sett samma varor och det finns även att köpa i de ekologiska affärerna i Malmö.
Det fanns även ett galleri och en tjej som tjuvöppnade en atelje där hon sålde ekologiska kläder som hon sydde i bla. hampa. Hon skall även sälja på nätet

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hemsideadressen till ekokläderna är www.renteko.se
Affären kommer att slå upp portarna den 5e oktober!

3:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home