torsdag, augusti 30, 2007

Loppisfynd

För ett tag sen var jag på grillfest och då plockade värdinnan ( som för övrigt skulle dåna om hon visste att jag kallade henne det! )ner en sån här liten apparat som hon ärvt av sin mormor. Det är en liten handdriven visp i en vispkanna. Jag köpte min på Erikshjälpen för 7 kronor Dessutom köpte jag denna form för att göra holländska pepparkakor i, jag låter det vara osagt när.
Dessutom fick jag äntligen tag på ett aebbleskive panna i gjutjärn till rimligt pris vilket var 25 kronor. Vi lämnar det därhän ett tag när jag skall använda den också....
När jag redogjorde för mina inköp i morse på jobbet frågade en av mina nya kollegor hur jag fick plats med allt? Svaret är enkelt; man gör plats

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag var på Formexmässan igår och kom hem med en låååång önskelista. En av de saker som numera står högst är större kök - inte för att det behövs för att vi ska få plats utan att det behövs för att alla bra-ha-saker-i-köket ska få plats - inte minst om jag lyckas få de där kastrullerna, besticken och allt vad det var jag nu såg på mässan. :-)

5:54 fm  
Blogger Kinna Jonsson said...

Håller med dig - man gör plats. Hoppas allt är bra med dig! Kram Kinna

12:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home