söndag, september 02, 2007

Ekorundan: Mossagården

Första stopp på ekorundan var Mossagården. Jag handlade morötter, fänkål, blomkål, kinesisk gurka, medelhavsgurka, dinkelpasta och hampknäcke ( dyrt, gott, delade paketet med väninnan, 5 kakor 70 kronor! ) Affären var mindre än vad jag trodde utifrån utbudet på nätet, jag köpte även Maria potatisar, en sort som jag odlade när jag hade kolonilott och som jag kommer ihåg att när den hemodlade potatisen var slut var man tvungen att vänja sig att det inte smakade något om potatisen.
Vi gick runt på gården, tittade in i stallet och gick en liten tipspromenad eller läste i alla fall frågorna.
Ekologisk kattleksak
Ekologiska katter,man fick ta dem med sig hem om man ville...
Vid två tidpunkter hade man något som hette "Bonden berättar". Vi fick en privat pratstund och fick veta mera om hampa som man odlad som gröngödslingsgröda. Det växte mer än energiskog och dessutom gjorde det slut på det mesta i ogräsväg. Vi avböjde rensningstävlingen och for vidare. 1o personer arbetar på Mossagården men under sommaren många fler pga att ogräset måste rensas för hand.

Etiketter: , ,