lördag, juni 30, 2007

Hedmanska gården

Hedmanska gården ligger vid Lilla torg i Malmö och man kan säga att det är en slags innergård med gamla hus. Det finns en restaurang som har uteservering på gården och som jag givetvis borde kollat vad den heter innan jag skriver detta, jag kanske borde provätit också. På gården har man också musikarrangemang. Här ligger ett av mina favoritställen i Malmö nämligen Form. Det är ett slags designcentrum med utställningar, affär och kafé. Kakorna kom från Olof Viktors och man kan bläddra i tidningar medans man fikar. Jag har aldrig fikat där, det känns som om det finns så många andra ställen i stan som man kan gå på.
Utställningen som pågår nu handlar om svensk slöjd i olika matreal och eftersom jag gillar hantverk så kommer här tre bilder och så tycker jag att ni skall gå dit om ni är i stan

Etiketter: , ,