onsdag, mars 28, 2007

Västra hamnen/ Bo01

Jag slutar tidigare på onsdagarna och brukar utnyttja denna tid till fysisk aktivitet. I Malmö så är jag stammis på Kockum som ligger precis bredvid Västra hamnen området. Kockum byggdes som rekreation till Kockumsarbetarna och blev väl klart ungefär när varvet lades ner. Jag tillbringar mycket tid på Kockums, där simmar jag, curlar, går på gymet, man kan också bowla, spela squash, judo ha konferens och äta/ fika mm mm.
Efter att jag hade simmat idag tog jag en liten promenad in på Västra hamnen/ Bo01 området ( för er som inte känner till det var Bo01 en mässa och området är byggt på gammal industrimark ( Kockum) Där finns caféer, restauranger, brygga att sola på badmöjligheter mm mm och numera har man byggt ett djuphavsbad bredvid och sen finns det en park och går man genom den finns det en ljudinstallation och sen kommer man såsmåningom till Dockan som är ett annat bostadsområde och sen kommer man upp till stationen.) Det var en lång parantes men jag gillar verkligen detta område! Jag tog en kaffe latte på EH, satte mig på bryggan och drack den, tittade ut mot havet, Danmark, bron, kisade mot solen. Sen gick jag och köpte skor ! Ilse Jacobssen förstås!
I Västra hamnen finns Salt och Brygga en ekologisk restaurang med jättegod mat, dessutom öppnar nästa vecka en ny restaurang som heter "Mat vid Havet" istället för "Smak vid havet" som stängde för ett tag sen, skall enligt tidningen vara lite mer relaxat och har för att markera detta rutiga dukar istället för vita!
Funderar på att testa nästa vecka då det är PÅSKLOV!

Etiketter: , , ,