fredag, mars 23, 2007

5 saker om mig

Även jag har blivit utmanad att berätta fem saker/ konstigheter om mig själv. Jag hoppar över saker som jag kommenterat på andra sidor som mitt luktsinne och min bronsplakett i skolmästerskap i orientering.

1. Skoskav. Jag får skoskav av de flesta skor och detta hindrar mig från att promenera som jag vill. Det finns undantag, mina dyra vinterstövlar till exempel och några andra skor som alla har det gemensamt att de är köpta på Ilse Jacobssen i Västra hamnen. Flipflops brukar för övrigt fungera!

2. Jag är textilnörd, älskar att syssla med allt vad textil är ( stickning, broderi, sömnad, virkning, tovning mm mm ) jag brukar säga att jag gör allt utom frivoliteter,men känner att det är nog dags att utmana mig själv där. Att syssla med textil är roligt, man får en ursäkt att köpa massa saker, skriva ytterligare en blogg även om den inte uppdateras så ofta som jag tänkt från början...

3. Eldkvarn. Snurrar oftast på min CD spelare, de brukar uppträda på Viktoriateatern här i Malmö och då går jag och lyssnar. Viktoriateatern har vad de kallar picknickkonserter vilket innebär att du sitter vid små kafébord, har med dig din egen mat och dryck och äter innan ( och under) konserten. Jag tror att jag har bloggat om detta tidigare när vi var och lyssnade på Emil Jensen, förmodligen förklätt under Koosmali för det var vad jag hade med mig den gången. För att återgå till Eldkvarn så kommer nytt album 4:e april och ja! jag har förbeställt det, dessutom kan man läsa Pluras blogg där man får veta bakgrunden till vissa låtar, hur man tillagar hummer och fisk och en massa andra saker som jag känner att jag kanske inte behöver veta...Idag har han varit i Malmö och skrivit om bla Viktoriateatern, tänka sig!

4. Curling. Jag är curlingnörd sen drygt ett år tillbaka, detta är bakgrunden till mitt begränsade luktsinne, trillade slog huvudet i isen, järnskakning, nada doft etc. Curling är en rolig sport och kräver sin teknik och sin hjärna. Själv gör jag som min skipper säger och tycker det går relativt bra......ibland..........nån gång. Jag har dock lite svårt att ta mig fram på isen med glidsula så jag har alltid stoppsulan på utom när jag lägger stenar. Häromdagen var det en bild i tidningen där det stod att 2 av landslagstjejerna "satte på sig sulorna för att få bättre fäste" När jag på träningen glädjestrålande berättar detta tystnar en av de mer erfarna curlarna och säger: -- De tog nog av sig sulorna. Ner på jorden igen!! Vill man titta på curling kan man klicka här .

5. Jag har 9 universitetspoäng i italienska. Har en gång i tiden kunnat prata ganska hyfsat men detta har idag förfallit till att jag kan förstå ganska mycket, säga vissa saker i presens, laga italiensk mat och lyssna på Antonello Venditti. Jag har dock en ambition att friska upp kunskaperna!

Etiketter: