tisdag, februari 20, 2007

Shopping i Malmö 2

Precis som så många andra bloggare har jag funderat över ekolådor och jag har då fastnat för Mossagården . De har hämtningsställe på Ronnebygatans ekologiska livs som ligger väldigt nära mig ( Folkets Park ) men så ser jag att de har även på Morot & annat som jag vet ligger vid Drottningtorget och där jag är på stickcafé varannan vecka och dessutom är det en dotter till de som driver Mossagården som har den här affären. Så idag bestämde jag mig för att gå dit. Att jag blev imponerad var i underkant; fina grönsaker, choklad, rengöringsartiklar, flingor, gryn, dricka, kattmat, the, kryddor, kläder, pasta, glass...... jag kan fortsätta hur länge som helst,
Mossagården levererar också ekologiska köttlådor, själv funderar jag på att börja med 5 kg nötfärs.
Idag köpte jag jordärtskockor, skall testlaga.
Åker bort imorgon så jag tänker ta helgen på mig att bestämma mig.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger Viktoria said...

Jag är också på g med Mossagården, bara fördelar för min del.

11:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home