söndag, februari 04, 2007

Mojitos i februari

Jag har skrivit om min kryddodling på balkongen tidigare. Så här års tittar jag inte ut så ofta, men igår tog jag mig en titt och sås att myntan har tagit fart, anledningen till att jag odlar mynta är att jag gillar att dricka mojitos på sommaren och så hackarjag ner lite i taboulle eller vattenmelonsalladen emellanåt. Just nu är jag inte sugen på mojitos, vilket är väldigt bra då jag inte har någon rom hemma.
Så här gör jag mojitos:

rejält med mynta muddras ( jag tror det heter så, man tar en lång sked och stöter myntan) med råsocker i ett stort glas. pressa ner limefrukter och rör lite, i med is och rom, och så sodavatten på det, sugrör och en varm balkong är de rätta tillbehören.

PS. Rosmarinen ser fin ut, det fanns annat gott också

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Lilla Blå said...

Mojitos är så gott!!
Jag tror att det heter muddla, fast jag är inte säker.. ;)

8:08 em  
Blogger Karin said...

Jag vet inte vad det heter, det viktiga är att man får ut lukten av myntan

8:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag längtar till dofterna från örtträdgården. Hemma i fönstret börjar små skott att växa men de där ute har jag inte tittat till på länge.

6:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home