lördag, februari 10, 2007

Matshopping i Malmö

Lisa har efterfrågat bra ställen att handla mat på och jag överlämnar åt henne att ta Möllevången.
På Scheelegatan finns det en affär som heter Abdos där jag gärna handlar. Man kan beskriva Abdos som ett snabbköp med inriktning på Mellanöstern och Balkan. Anledningen till att jag faktiskt föredrar att handla här framför Möllan är deras grönsaker och att det finns bra möjligheter att parkera. När apelsinerna kostar 25 i vanliga affären kostar de 10 här, 2 broccoli 10 kr, 2 - 3 kartonger körsbärstomater 10 kr osv Det finns alltid stora buntar med bladpersilja, idag hade de dessutom mynta, timjan och nån ört till som jag glömt. Här köper jag sparris på våren och oftast 2 buntar för 10 eller 15 kronor. De har frysdiskar med säregna fisksorter, mycket halalprodukter, manuell köttdisk, fetaost i olika storlekar och märken, Halloumi, det som kallas för vit ost, frysvaror som pita med olika fyllningar, massor av säregna drycker med eller utan kolsyra, bönor, linser, nötter, spännande marmelader, bröd mm mm.
Asiatiska varor har de däremot inte, då tar jag mig till Möllan.
Scheelegatan ligger om man svänger av inre ringvägen vid IKEA och åker mot centrum, vid rondellen ( där Lidl ligger ) svänger man vänster och så är man på Scheelegatan. Mitt emot Abdos kan man köpa korv, det brukar lukta från rökningen...

Etiketter: , ,