fredag, februari 02, 2007

Tandoorilax

Jag har jättesvårt att komma in på blogger och har nu tagit mig in genom att lämna en kommentar hos Kinna. Dessutom chansade jag och uppgraderade mig till den nya versionen så det är därför vissa bokstäver i länklistan ser lite lustiga ut.
Jag har ätit på slentrian sista tiden, det känns som om jag levt på kycklingfilé och gröna ärtor, men nu skall jag ta tag i det igen. I kväll har jag ätit en GI måltid vilket innebär att jag inte gitit koka pasta, ris eller dyl...
Jag har testat euroshoppers laxkotletter fast jag egentligen vill köpa hela sidor och frysa in själv, dessutom föredrar jag fjärilar för att slippa benen så nu sitter jag och inbillar mig att jag har ett ben i halsen och kommer att kvävas.
Receptet som mina elever hittade i ICA förlagets Fiskkokboken är riktigt gott och jag tänker använda mig av detta till sommarens grillning också.

Tandoorilaxfjärilar

4 laxfjärilar á 150 gram, jag tog 500 g laxkotletter

2 pressade vitlöksklyftor
1 msk spiskummin
1 msk paprikapulver
1 tsk salt
1 krm cayennepeppar, hade ingen tog stark sås
0,5 dl olja
2-3 droppar röd karamellfärg, vilket jag tänker hoppa över nästa gång.

Marinera fisken 1 timme i kylen och stek den sen( eller grilla när det blir varmare ) servera med raita eller bara tjock yoghurt, citron och grönsaker ( jag kommer inte riktigt överens med Findus frysta haricots verts.
I alla fall så känns det somrigt att äta på min fina citrontallrik från Sorrento, tyvärr syns inte citronerna på bilden, jo de skymtar lite på höger kanten

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Du ligger i min länklista också, men tack för kommentaren. Det är inte så svårt att fixa till bokstäverna i högermenyn.

12:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home