onsdag, november 29, 2006

Panettone

Jag var på stickkafé igår och när jag kom in på Intermezzo så var det som att komma in i en panettoneaffär. jag är inte mycket för fruktkakor men panettone är jag jätteförtjust i. Det är en slags torr kaka med lite frukt i, citronsmak och säkert ett ton konserveringsmedel!
Jag brukar mata katten med lite russin, han uppskattar detta mycket och kan tom klänga på en för att få med några till, han äter inte russin annars.
Förutom att jag tycker panettone är gott så är det jättefina askar som de kommer i. Jag har tom. två stycken i plåt, en förvarar jag kakmått i och den andra vet jag inte vad det är i den, undrar vad jag saknat sen flytten??...
Normalt äter man detta till jul i Italien, jag har många gånger skålat in nyåret med spumante och panettone. Den är dessutom god att göra fattiga riddare på.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Hemskapat said...

Hej!
Ta chansen att under en inspirerande helg i natursköna Waxholm prova på grunderna i tvåändsstickning den 22-23 Maj!
Vi lär dig grunderna, och att sticka olika slags mönster med hjälp av grundmaskorna.
För mer info besök stickkurs.se
Sprid gärna detta till kreativa, intresserade och nyfikna människor på ditt stickcafé och på jobbet!

Medlemmar i sticka.org erhåller 10% rabatt på kursavgiften!

Varmt välkommen önskar
Agneta
&
Marie-Louise

10:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home