onsdag, november 22, 2006

Choklad och marmelad och lite bröd

Jag var och lyssnade på Jan Hedh i går kväll. Jag har hört honom flera gånger och tycker alltid han är intressant och lite smårolig. Nu blev det lite marmelad, choklad och bröd om vartannat och lite Malmö historier. Jag vann inte marmeladboken, men alla fick en liten påse med Valrhonachoklad, vissa norpade åt sig 2! det finns fräcka människor!
Vi fick smaka gorgonzolatryffel med armagnac, jag tror det var vit choklad i fyllningen också, sen var det lite flingsalt på det mörka chokladdoppet. Explosion i munnen!
Sen blev det mingel med bröd, ost, marmelad och vin, och mera choklad om man ville ha och inte skämdes...
Marmelad och bröd från Olof Viktors förstås, det fanns en hallon och chokladmarmelad också från Les trois roses men jag var inte så förtjust i den.
Är du intresserad av marmeladskadade böcker kan det vara värt en tur till Hamreus bokhandel, mitt emot Åhlens och Palladium.
Är nu jättesugen på att koka marmelad!

2 Comments:

Blogger Martin said...

Det lät spännande, var det någon officiellt grej han hade eller en sån där som kostar typ 800:-/person?

11:05 em  
Blogger Karin said...

Det var Swedbank som bjöd, så vi betalade ingenting

6:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home